Smart Solution tilbyr og drifter en rekke ulike regnskap og CRM systemer. Hver dag er vi i kontakt med mange brukere av ulike regnskaps og CRM systemer – vi har gjennom mange år fått ta del i mange bruker erfaringer – vi deler gjerne disse!
Vi har meget godt samarbeid med Info-Easy, som leverer et modulbasert regnskapssystem
Velg mellom følgende moduler:
- Regnskap
- Prosjektregnskap
- Lønn, Faktura (OLFI)
- E-faktura
- Kasse
- Time
- Diversebilag
- Workflow
- Inngående faktura
- Avstemming
- Kundestøtte
- CRM
- Office Add-in Dokumentarkiv
UniMicro en komplett modulbasert løsning for små mellomstore bedrifter. UniMicro har regnskap, lønn Personal, Contracting, Butikkdata, Faktura CRM, Timeregistrering, Nettbutikk. Tilbyr en komplett løsning, modulbasert ! Har gjennom en årrekke blitt kåret til best i test i PC World. Ta gjerne kontakt med oss for pris på drift!
Flere av Smart sine kunder benytter Microsoft Dynamics/Navision – vi har erfaring med å drifte Navision gjennom en årrekke. Microsoft Dynamics er modulbasert og de har en rekke tilgjengelige moduler også CRM.
Har stor markedsandel, eier nå også Mamut. Dette er programmer som vi drifter for våre mange regnskapsførere og større bedriftskunder. Krever at du har en dyktig Visma forhandler som bistår i tilrettelegging og finjustering – vi står for drift – og det er vi meget dyktig på.
Mamut har flere muligheter gjennom tilleggsprogrammet Mamut Online. Dette programmet må Smart Solution klargjøre for de kundene som ønsker å ta det i bruk. Mamut online gir deg tilgang til en rekke ekstra funksjoner via web som synkroniserer og gir tilgang til:
Send og motta elektronisk faktura og kreditnota
- EHF
- PDF mm.
- Timeregistrering,
Kontaktregister
- Tilbud
- Ordre
- Aktivitet
- Kalender
Microsoft Windows XP operativsystem er ikke lenger supportert av Microsoft, noe som betyr at sikkerheten ikke lenger er ivaretatt. Vi stopper derfor og supportere dette da vi ikke kan garantere at oppkoblingsprogramvare mot Smart tjenesten støtter, eller gir den ønskede ytelse og sikkerhet over tid. Microsoft har sluttet å sende ut programoppdateringer til
Hvilke valg har jeg? - oppgradere eller kjøpe ny PC?
For de brukere med en PC som benytter Windows XP, så er det enkleste å bytte ut maskinen og kjøpe ny maskin med nytt operativsystem. Windows lar seg også oppgradere.
Iphone, her er en link til noen tips som gjør at batteriet holder lenger
Med jevne mellomrom kan det være fornuftig å oppgradere Citrix klienten på mac eller PC.Her er adressen for å laste ned ny oppdatert programvare: receiver.citrix.com (må gjøres fra lokal maskin)
Slik oppdaterer du for PC:
Det er forholdsvis enkelt å oppgradere Citrix klient/programmet på en PC, last ned ny klient og installer den. Om du får spørsmål om å fjerne det gamle programmet svarer du ja til det. Re-start så din PC.
Slik oppdaterer du for Mac:
Først laster du ned nytt program. Steng så ned Safari eller Firefox (disse må være lukket når du gjør dette) Dobbeltklikk på programmet, og du får du to valg;
Fjerne og installere
– velg først fjerne
– når den er ferdig med det, dobbelt klikker du på installere.
Programmet sluttfører så installasjonen.Re-start så din Mac
Vi tilbyr abonnement på antivirusprogram for å beskytte lokal PC. Vi bistår med installasjon og det koster kr. 30.- pr.mnd/PC. Vi benytter Panda Antivirus. Vi sender link til programmet og det kan da lastes ned og installeres, om bistand er påkrevet så vil Panda sine Norske teknikere hjelpe til, så blir det i orden på 1-2-3!
Bestilles på:
Prisendring fra 1. juni 2014
Java er oppgradert til versjon 8. De som benytter Nordea har opplevd noen problemer med å hente filer fra nettbanken. Dette skyldes at Nordea ikke er helt i takt med nye versjoner av Java. Vi har sammen med Nordea funnet en løsning og brukere som benytter Nordea - tar kontakt med Smart Support pr telefon - så vil dere få bistand
Alle andre nettbanker fungerer som normalt - dette gjelder kun Nordea kunder.
Consignor vil bli oppgradert i løpet av uke 7. Kunder som benytter Consignor vil måtte benytte ny snarvei til programmet når det er oppgradert. Melding om at oppgradering har funnet sted, vil bli gitt på innlogginssiden vår.
Mvh
Smart Support
Mamut Business Software er oppgradert for alle våre kunder til versjon 17.2.1115.0
For de av våre brukere som benytter Paperless, Magento nettbutikk integrasjon, Siteman integrasjoner, Compello - så er også disse oppdatert og testet.
Flere benytter også Mamut Online, ved oppgradering blir denne stoppet og dere må selv sette den i gang fra Mamut. Mamut Online er også oppgradert til siste versjon. Skulle du ha problemer med å starte Mamut online - kontakt Mamut support eller Smart Support.
MVH
SMART Support
Mamut er oppgradert til siste versjon, som er v. 17.2.1115
Alle kunder som bruker Mamut må benytte ny snarvei fra Startmenyen, den er merket med v. 17.2.1115.
For brukere som benytter PAPERLESS så vil Mamut bli oppgradert innen 10 januar 2014.
litt om nyhetene:
• Lønnsoppdatering for 2014 (oppdaterte tabeller, satser og skjemar)
• Visma Kredittopplysning - integrert nettbasert tjeneste for kredittsjekk og oppdatering av kontaktinformasjon
• Mamut Mobile Skanner - ta bilder av kvitteringer og fakturaer, og send dem digitalt til din Mamut Business Software
• Visma AutoCollect - direkte integrasjon med Visma Collectors.
• Støtte for mottak av eDokumenter via PEPPOL
• Tekstmaler ved sending av tilbud/ordre/faktura på e-post
• Egendefinerte filnavn på PDF og vedlegg til e-post
• Registrere antall produkter direkte når produktene legges til på tilbud/ordre
• Nytt design på Mamut Online
Ønsker du mer informasjon om den nye Mamut versjonen, er det mye nyttig å lese på denne lenken.
ftp://dl.mamut.com/download/mbs/17/News/News_170_NO.pdf
Sticos Regnskapsmetodikk er oppgradert til siste versjon for de av våre brukere som benytter Sticos Regnskapsmetodikk.
Lurer du på om Sticos Regnskapsmetodikk er et program som kan bidra til mer effektivitet i din bedrift?
Her er litt info.
Med Sticos Regnskapsmetodikk har vi som mål å forenkle din hverdag som regnskapsfører og samtidig sikre at alle formaliteter knyttet til gjennomføring av oppdraget er ivaretatt. Programmet er svært fleksibelt slik at du får tilpasset oppgaver og dokumentmapper til å passe for akkurat ditt byrå. Vi tilbyr også brukerkurs og interne kurs på ditt byrå hvor vi går gjennom deres rutiner og tilpasser programmet slik at det ivaretar disse rutinene og hjelper alle ansatte til effektive og samstemte rutiner.
Daglig leder på et regnskapskontor vil med Sticos Regnskapsmetodikk ha løpende oversikt over status og fremdrift på oppdragene. Programmet ivaretar også kravene rundt lisenskartotek, fullmaktsoversikt og identitetskontroll av kunder. Oppdragsansvarlige og medarbeidere får en oversiktlig gjøremålsliste over hvilke oppgaver de skal utføre på sine oppdrag, og når.
Sticos Regnskapsmetodikk inneholder blant annet:
- Automatisk generering av oppdragsavtale
- Oversikt over status og fremdrift på alle kunder
- Oppfølging av den enkelte kunde
- Elektronisk kundemappe på hver kunde
- Avstemmingsskjema og maler
- Timebudsjett fordelt pr oppdrag og pr ansatt
- Håndbok for å dele ut til kunder av regnskapskontor
- Kunderating
- Automatisk purrevarsel på e-post eller sms
- Integrasjon mot Outlook
- Import av kundedata fra telefonkatalogen bedrift
- Finner automatisk alle rettighetshavere
- Autorisasjonskartotek
- Integrasjon mot timeregistreringsverktøy
- Daglig leder får løpende oversikt over status og fremdrift på oppdragene
Ta kontakt på 07356 eller
Info-Easy er oppgradert 2.14.24
Dette betyr at du som bruker, må benytte Info-Easy ikonet fra startmenyen – om du har en gammel snarvei på ditt skrivebord, vil den ikke fungere – da programmet er oppdatert.
Det vil i løpet av kort tid foretatt bli en ny oppgradering til versjon 2.14.28 – melding om det vil da bli gitt
Samtidig har Info-Easy sluppet ny altinn-monitor
Normalt vil vi rundt den 20 desember motta de endrede satsene fra Info-Easy - disse vil bli lagt inn omgående når de er mottatt.
Vi legger ut info om dette på siste nytt www.smrt.no
NB Viktig at du starter alle program fra startmenyen – da er du sikret at du alltid har riktig snarvei til programmet.
Total Årsoppgjør og Aksjebok 2013 er nå tilgjengelig for alle våre brukere som benytter disse programmene.
Ønsker du mer informasjon om endringer, så ta kontakt med Mokastet Data.
Vi har her klippet litt informasjon fra Mokastet sin egen informasjon:
Skattedirektoratets jurister har ennå ikke formelt godkjent ligningsskjemaene. Alle 59 skjemaene er à jour pr. 6. desember. Eventuelle justeringer vil bli publisert via Total Oppdaterer.
Total er klar for innsendelse av nedenstående skjemaer når Altinn åpner:
09.12.2013 RF-1086 Aksjonærregisteroppgaven
16.12.2013 RF-1015 Lønns- og trekkoppgave
02.01.2014 RF-1139 Likningsoppgave Boligselskap
02.01.2014 RF-1140 Likningsoppgave Boligsameie
02.01.2014 RF-1241 Likningsoppgave Pass og stell av barn
Vi vil legge ut en ny versjon med støtte for elektronisk innsendelse av andre ligningsskjemaer når Altinn-portalen åpner for mottak ca. 25. februar.
I månedsskiftet mars/april vil preutfylt informasjon for RF-1030 personlig selvangivelse for næringsdrivende være tilgjengelig på Altinn-portalen. I Total finnes funksjonalitet som automatisk laster ned den preutfylte informasjonen for videre bearbeiding av selvangivelsen i programmet. De som ikke ønsker å vente på den preutfylte informasjonen kan som tidligere registrere inn disse opplysningene selv.
Vi ønsker lykke til med årsoppgjøret 2013!
Consignor er oppdatert til ny versjon. Merk at det er endringer på blant annet bring. Om du går til denne lenken hos Edi-Soft, så kan du lese mer om endringene.
Det ligger også mange fine guider og opplæringsvideos ute på nettsidene til Edi-Soft !